Image and video hosting by TinyPic موانع اصلی حمله اسرائیل و آمریکا به ایران - حمایت از ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از دست دادنی که باعث بیماری می شود، از دستدادنِ دوستان است . [امام علی علیه السلام]

حمایت از ایران
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: حامی یکشنبه 87 تیر 16   ساعت 1:48 عصر

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حالی دم از حمله به ایران می‌زند که سران وزارت دفاع آمریکا به دلیل ضعف اطلاعاتی خود، در موفقیت‌آمیز بودن حمله این رژیم به تاسیسات هسته‌ای ایران کاملا تردید دارند و این مهم‌ترین مانع حمله به ایران است.

به گزارش فارس، غنای اطلاعاتی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در معادلات هر حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران و تاسیسات هسته‌ای آن است.
بنابراین، حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و هدفگیری تاسیسات هسته‌ای آن، مستلزم شناخت کافی و داشتن اطلاعات کامل از مکان و موقعیت دقیق تاسیسات هسته‌ای ایران است زیرا در غیر این صورت و در صورت بروز درگیری، منافع آمریکا در منطقه به شدت آسیب خواهد دید بی‌آنکه برنامه هسته‌ای ایران ضربه‌ای جدی ببیند.
هفته‌نامه "ساندی‌تلگراف" در شماره امروز خود با اشاره به ضعف اطلاعاتی آمریکا از مکان و موقعیت تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت: سران پنتاگون از این می‌ترسند که طرح‌های اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران به نابودی تاسیسات هسته‌ای این کشور منجر نشود زیرا هم سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و هم سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) از مکان استقرار تمام تاسیسات ایران بی‌اطلاعند.
این نشریه انگلیسی می‌افزاید: فرماندهان آمریکایی از این نگرانند که اسرائیل احساس کند که مجبور است در 12 ماه آینده به ایران حمله کند، بی‌آنکه درباره اینکه آیا آنها می‌توانند کاری جز کاستن سرعت برنامه هسته‌ای ایران بکنند، تضمینی وجود داشته باشد.
این هفته‌نامه انگلیسی به نقل از یک مقام نزدیک به گفتگوهای اخیر سران ارتش آمریکا و اسرائیل نوشت: اختلاف درباره مکان دقیق و آسیب‌پذیری تاسیسات هسته‌ای ایران در گفتگوهای اخیر میان دریادار "مایکل مولن" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و سران ارتش اسرائیل برملا شد.
این هفته‌نامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: ارزیابی اخیر در حالی منتشر می‌شود که ایران در واقع به پیشنهادات غرب برای توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی بی‌اعتنایی می‌ورزد.
تهران در پاسخ خود به نامه گروه 1+5 تاکید کرده است که آماده است تنها از موضع برابر مذاکره کند.
یکی از سران سابق موساد هفته گذشته در گفتگو با ساندی‌تلگراف مدعی شد که اسرائیل باید ظرف یک سال برای جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی به این کشور حمله کند.
از سوی دیگر سردار "محمد علی جعفری" فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز اعلام کرد که هر گونه حمله به ایران "به منزله شروع جنگ" تلقی خواهد شد.
این هفته‌نامه انگلیسی در ادامه تصریح کرد: افراد نزدیک به گفتگوهای نظامی اسرائیل-آمریکا بر این باورند که اسرائیل هنوز مصمم است پیش از دستیابی تهران به اورانیوم با درجه غنی‌سازی بالا و خرید سامانه دفاع هوای SA-20 از روسیه به ایران حمله کند.
ضعف اطلاعاتی گسترده آنقدر جدی است که مقامات مذکور تاکید کردند: سران اسرائیل و آمریکا علاوه بر این درباره فقدان دیگر اطلاعات لازم برای حمله به ایران نیز به شدت نگرانند.
اهمیت غنای اطلاعاتی به حدی بالاست که آمریکا حاضر است برای به دست آوردن هرگونه اطلاعات درباره ایران، صدها میلیون دلار برای تحقق آن هزینه کند.
ساندی‌تلگراف همچنین با اشاره به مقاله هفته گذشته مجله آمریکایی "نیویورکر" مبنی بر تصویب افزایش بودجه عملیات محرمانه آمریکا علیه ایران توسط بوش نوشت: فقدان اطلاعات مناسب می‌تواند گزارش‌های مبنی بر تصویب رسمی افزایش عملیات‌های مخفی نیروهای ویژه آمریکا در ایران توسط بوش را توضیح دهد.
نیویورکر به نقل از منابع کنونی و سابق نظامی، اطلاعاتی و مقامات کنگره نوشت: بودجه عملیات‌های محرمانه که بوش تا 400 میلیون دلار درخواست آن را ارائه داده بود توسط سران کنگره به تصویب رسید.


نظرات ایران دوستان ()

لیست کل یادداشت وبلاگ حمایت
سپر بلای خاتمی
مرگ بر ضد ولایت فقیه
خبرگزاری روسیه :"یک گام تا ساخت موشک قاره پیماتوسط ایران
میرحسین موسوی شنبه رسما کاندیداتوری خود اعلام می کند
پروزه اغتشاش
توزیع کارت سوخت با شارژ ؟
بحث ترور خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟
تجربه سوار BRT شدن،
آمریکا مذاکرات مقدماتی بدون شرط تعلیق غنیسازی را پذیرفت
آغاز تجهیز 50 تیپ توپخانه سپاه به مهمات هوشمند و خوشهای
ایران از تهدید به جنگ نمیهراسد
در هیچ جای دنیا برآورد روشنی از قدرت سپاه وجود ندارد
موانع اصلی حمله اسرائیل و آمریکا به ایران
مهدی کروبی : اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواه
متجاوزان برای بازگشت از ایران نیازمند پای مصنوعی خواهند بود
[همه عناوین(22)]

فهرست
49259 :مجموع بازدیدها
5 :بازدید امروز
6 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
حمایت از ایران
لوگوی خودم
حمایت از ایران
لوگوی دوستان





















لینک دوستان
عکس | کلیپ | جک و لطیفه | دانلود | نرم افزار | موبایل | کد جاوا
اشتراک