Image and video hosting by TinyPic ایران از تهدید به جنگ نمیهراسد - حمایت از ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوست از عهده دوستى برنیاید تا برادر خود را در سه چیز نپاید : هنگامى که به بلا گرفتار شود ، هنگامى که حاضر نبود هنگامى که در گذرد . [نهج البلاغه]

حمایت از ایران
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: حامی یکشنبه 87 تیر 16   ساعت 1:48 عصر

روزنامه اماراتی الخلیج تهدیدات اخیر علیه ایران را "جنگ روانی" خواند و نوشت: تهدید کردن ایران به حمله به این کشور آنقدر تهران را نمی‌ترساند که آمریکا را از عواقب احتمالی آن به هراس وامی‌دارد.

به گزارش فارس، روزنامه اماراتی الخلیج در مقاله‌ای تحت عنوان " آمریکا و ایران .. جنگ روانی یا نظامی" به قلم "احمد المرشد" نوشت: بعد از حدود یک سال از اعلام غنی سازی اورانیوم به میزان 3/5درصد که برای تولید سوخت هسته‌‌ای کافی است ، ایران در جشن ملی فناوری هسته‌ای رسما پیوستن خود به صف کشورهای تولید کننده سوخت هسته‌ای در سطح صنعتی را اعلام کرد که این اقدام ناخرسندی و خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت . در پی این امر مقامات آمریکایی از این فرصت استفاده کردند تا اتهامات جدیدی را به ایران وارد کنند و تهران را متهم کردند که درخواست جامعه بین المللی برای چشم پوشی از غنی سازی اورانیوم را نادیده می‌گیرد.
این روزنامه در ادامه نوشت: واشنگتن دو راه برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران در پیش دارد: اول در پیش گرفتن دیپلماسی از طریق مذاکره و گفت‌وگو و دوم راه حل نظامی که ممکن است منجر به نتایجی شود که عواقب خوبی در پی نداشته باشد.
به نوشته این روزنامه، آن میزان که آمریکا از عواقف و پیامدهای احتمالی جنگ واهمه دارد، ایران از تهدید به جنگ نمی‌ترسد و همچنین حقایق موجود در عراق، لبنان و فلسطین بر این امر تاکید می‌کند که این واشنگتن است که اگر خواستار رسیدن به راه حلی سیاسی است نیازمند ایران است و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بدون معامله با ایران برای ساماندهی اوضاع عراق، امری محال است و چاره و راه گریزی جز گفت‌وگو با دشمن سرسخت خود ندارد.
این روزنامه با اشاره به مشکلات و موانع بر سر راه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت: نیروهای هوایی آمریکایی اطلاعاتی دقیق از مراکز واقعی تاسیسات هسته‌ای ایران در اختیار ندارد و ثابت شده که ماهواره‌های جاسوسی آمریکا نیز از اجرای این ماموریت عاجز مانده‌اند و طراحان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر این باورند که هر گونه اقدام نظامی بر ضد ایران دو نتیجه به همراه دارد . نخستین نتیجه اینکه ، هر گونه حمله به ایران ملت این کشور را پشت سر حکومت بسیج می‌کند. و نتیجه مستقیم دیگر اینکه در صورت هر گونه حمله به ایران، تهران از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای موسوم به "ان پی تی " خارج خواهد شد و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از این کشور اخراج می‌کند.
نویسنده این مقاله به نظر کارشناسان نظامی در این زمینه اشاره می‌کند و می‌نویسد: بیشتر کارشناسان نظامی بر این باورند که اقدام نظامی آمریکا در حال حاضر علیه ایران هیچ فایده‌ای ندارد زیرا مراکز هسته‌ای ایران پراکنده و از نظر جغرافیایی در فاصله دور از هم قرار گرفته و با پدافند‌های هوایی در حفاظت شدید قرار دارد.
الخلیج با اشاره به رژیم صهیونیستی و بمباران تاسیسات هسته‌ای عراق در سال 1981 با 8 فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف 16، وضع ایران را کاملا متفاوت با عراق دانست و نوشت: به هیچ وجه موقعیت ایران با عراق مقایسه‌پذیر نیست. عراق پیش از اشغال به مدت 12 سال هدف جنگی فرسایشی قرار گرفته و طی آن زیر ساخت‌های نظامی عراق کاملا نابود شده بود و مردم عراق تحت فشار اقتصادی ، از دست حاکمان خود بسیار خشمگین بودند به طوریکه این تحریم باعث شد مردم این کشور زیر خط فقر قرار بگیرند.
این روزنامه با اشاره به رزمایش‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس نوشت، این مانورها در حجم و گستردگی آن، در چارچوب جنگ روانی است نه آمادگی برای حمله به ایران


نظرات ایران دوستان ()

لیست کل یادداشت وبلاگ حمایت
سپر بلای خاتمی
مرگ بر ضد ولایت فقیه
خبرگزاری روسیه :"یک گام تا ساخت موشک قاره پیماتوسط ایران
میرحسین موسوی شنبه رسما کاندیداتوری خود اعلام می کند
پروزه اغتشاش
توزیع کارت سوخت با شارژ ؟
بحث ترور خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟
تجربه سوار BRT شدن،
آمریکا مذاکرات مقدماتی بدون شرط تعلیق غنیسازی را پذیرفت
آغاز تجهیز 50 تیپ توپخانه سپاه به مهمات هوشمند و خوشهای
ایران از تهدید به جنگ نمیهراسد
در هیچ جای دنیا برآورد روشنی از قدرت سپاه وجود ندارد
موانع اصلی حمله اسرائیل و آمریکا به ایران
مهدی کروبی : اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواه
متجاوزان برای بازگشت از ایران نیازمند پای مصنوعی خواهند بود
[همه عناوین(22)]

فهرست
49230 :مجموع بازدیدها
15 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
حمایت از ایران
لوگوی خودم
حمایت از ایران
لوگوی دوستان





















لینک دوستان
عکس | کلیپ | جک و لطیفه | دانلود | نرم افزار | موبایل | کد جاوا
اشتراک