Image and video hosting by TinyPic مهدی کروبی : اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواه - حمایت از ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خداوند ـ عزّوجلّ ـ به داوود علیه السلام وحی کرد :«ای داوود ! به من شادمان باش و از یادم لذّت ببر و با مناجات من متنعّم شو که به زودی، خانه را از فاسقانْ خواهم پرداخت ولعنت خود را بر ظالمان قرار خواهم داد» . [امام صادق علیه السلام]

حمایت از ایران
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: حامی پنج شنبه 87 تیر 6   ساعت 6:5 عصر

مهدی کروبی :

اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواهند رسید

 

 

 دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: اجماع اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بعید است.

مهدی کروبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره حضور اصلاح‌طلبان و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنم باید از آنها در این باره سوال و نظرخواهی کنید، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خود کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهد شد، گفت: عده‌ای از اصلاح‌طلبان با ما هستند، من خودم جز اصلاحات هستم اما مقید نیستم که همه اصلاح‌طلبان یکی بشوند.
کروبی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات به اجماع خواهند رسید؟ اظهارداشت: قطعا اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواهند رسید. الان سه چهار نفر مدعی کاندیدا شدن در انتخابات هستند. من هم از کسی اسم نمی‌برم اما اطلاع دارم و در جلسات گفتند که کاندیدا می‌شوند و کسی هم حق ندارد به دیگری بگوید که در انتخابات کاندیدا نشود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بحث این است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند بدانند آیا می‌توانند به نقطه واحدی در انتخابات ریاست جمهوری برسند و من معتقدم این فکر خوبی است اما بعید است و این اجماع حتی در اصولگرایان هم بعید است.
کروبی درباره اجماع اصول گرایان در انتخابات نیز گفت: فعالیت‌هایی که از سوی اصولگرایان نیز صورت می‌گیرد معلوم است که به یک نفر بسنده نخواهد شد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در جواب به این پرسش که آیا نامزد ریاست جمهوری خواهد شد؟ گفت: هنوز زود است که بگویم در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهم شد یا نه. اگر بگویم حتما می‌آیم ممکن است سه ماه دیگر به نقطه‌ای رسیدم که کس دیگری بیاید. اگر بگویم حتی کاندیدا نخواهم شد باز ممکن است سه ماه دیگر به این نتیجه برسم که حتما در انتخابات حضور پیدا کنم.
کروبی تاکید کرد: ما تشکیلات و حزب داریم و باید در این زمینه بحث و تبادل نظر کنند و ببینیم حزب چه تصمیمی خواهد گرفت.
وی گفت: آنچه مهم است این است که ضرورت دارد اصلاح‌طلبان به صورت جدی در انتخابات با مجموع قضایایی که در کشور وجود دارد، ایجاب می‌کند که همه قشرها و گرایش‌ها حضور داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چگونه است، گفت: میزان مشارکت و درصد حضور آنها بستگی به مردم، شرایط کشور، داوطلبان و برنامه‌های آنها دارد و علت اصلی و تعیین کننده مردم است.
کروبی شرایط اصلاح‌طلبان را سخت و دشواری دانست و گفت: با اتفاقاتی که در انتخابات مجلس بوجود آمد، شرایط دشواری است اما باید ایستادگی کرد و ادامه داد. در حال حاضر دست اصلاح‌طلبان از ابزار قدرت خالی است و چیزی در اختیار ندارند.
وی با اشاره به انتخابات سال 76 گفت: در آن سال که ما در انتخابات شرکت کردیم، دولت آقای هاشمی بود و مجموعه‌ای از نیروها با ما بودند، کار کردند، استانداران، فرمانداران و برخی وزرا همکاری داشتند اما الان مجموعه اجرا و نظارت انتخابات یکی است هرچند ممکن است اختلاف هم باشد اما بین خود آنهاست.
کروبی همچنین درباره نامه اخیر خاتمی به برخی سران اصلاح طلب درخصوص اظهارنظر برای حضور وی در انتخابات گفت: نامه را ندیدم اما مطلع شدم ایشان نامه‌ای به برخی افراد نوشتند و از محتوای آن اطلاع ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای وی نامه ننوشته، گفت: فکر می‌کنم لزومی نداشت آقای خاتمی نامه‌ای به من بنویسند. اگر این کار را هم می‌کردند من جوابی نمی‌دادم یا اظهارنظر نمی‌کردم یا می‌نوشتم هر طور خود صلاح می‌دانید تصمیم‌گیری کنید.
وی افزود: اینکه آقای خاتمی بیاید یا نه به خود ایشان بستگی دارد و راه برای هر کسی باز است.
کروبی اضافه کرد: آقای خاتمی با مجموعه‌ای هست و مشاوره می‌کند و عضو تشکیلات مجمع روحانیون است.
وی همچنین درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات سال آتی گفت: اصول‌گرایان امکانات فراوانی در اختیار دارند. دولت و مجلس را دارند و در این طیف نیز دو سه نفر مدعی آمدن هستند اما من معتقدم در بین اصول گرایان مدیریت معقولی برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی درخصوص نسشت اخیر مجمع روحانیون مبارز و دعوت از افراد برای بررسی موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمیته سیاسی مجمع به ریاست آقای موسوی خوئینی‌ها دو هفته قبل از گروه‌های سیاسی برای نظرخواهی دعوت کردند و این دعوت به صورت گروه گروه صورت گرفت. از حزب اعتماد ملی نیز آقایان ذاکری و خباز رفتند
در این جلسه آقایان موسوی لاری، کیان ارثی، محتشمی‌پور، موسوی خوئینی‌ها و امام جمارانی حضور داشتند.
وی افزود: آقای موسوی خوئینی‌ها در این جلسه تاکید بر حضور همه در انتخابات داشتند زیرا برخی از گروه‌ها می‌گفتند که در انتخابات شرکت نکنیم اما ایشان گفته که مبنای ما بر حضور فعال در انتخابات است.
کروبی گفت: در این نشست درباره حضور آقای خاتمی و دیگران بحث‌هایی شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.در این جلسه طیف‌های مختلفی از جمله طیف آقای کرباسچی هم حضور داشتند.
وی درباره علت عدم حضور خود در این نشست گفت: من در حرم امام بودم آقای انصاری گفت چنین جلسه‌ای داریم شما همه کس را بفرستید و ایشان هم خواست آقای منتجب برود اما کاری پیش آمد که آقایان خباز و ذاکری رفتند.
وی درباره ارزیابی عملکرد دولت در سه سال اخیر گفت: هم اکنون شاهد وضعیت خاصی هستیم در زمینه مسایل اقتصادی و مسکن و امور معیشتی با وجود تلاش و کوششی که صورت می‌گیرد، اشکالات جدی وجود دارد.
کروبی تاکید کرد: به عنوان یک شهروند می‌خواهم درباره مسایل معیشتی و اقتصادی مردم تلاش بیشتر شود، گرانی فشار زیادی به مردم وارد می‌کند حال مسایل جهانی و خشکسالی و گرانی مواد غذایی موثر است اما به هر جهت به مردم فشار زیادی وارد می‌شود.
وی درباره ترکیب مجلس هشتم گفت: مجموعه‌ای از نیروهای ما در این مجلس حذف شد. اما جمعیت کمی از ما رای آوردند. از اعضای رسمی ما انتخابات ما را باطل کردند.باید در آینده داوری کنیم که مجلس چگونه عمل می‌کند اما امیدواریم مدیریت، نمایندگان و هیات رییسه موفق باشند.
کروبی تاکید کرد: نیروهای تازه نفس در مجلس هستند و امیدواریم با هماهنگی با دولت گام‌هایی برای حل مشکلات مردم بردارند و در نشست مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی مردم خوشحال شدم اما از مجلس انتظار زیادی هست.
وی درباره نحوه فعالیت اقلیت مجلس هفتم گفت: این اقلیت در شرایطی که مجلس هفتم تشکیل شد وارد مجلس شد. کاری کردند که مثل اقلیت مجلس پنجم نشود. من معتقدم در حد توان کار کردند.
وی تصریح کرد: اقلیت مجلس هشتم را هم بعدها باید داوری کنیم ترکیب مجلس هشتم مثل ششم، هفتم و پنجم نیست زیرا اصلاح طلبان و اصولگرایان هم دارای طیف‌های خاصی در این مجلس هستند و ترکیب هیات ریسه گویای این موضوع است مثلا من شنیدم آقای باهنر گفته علت اینکه من نایب رییس دوم شدم این بود که طرفداران دولت به من رای ندادند یا آقای حداد عادل می‌گوید چون مستقل عمل کردم رای نیاورد.
کروبی گفت: من فکر می‌کنم مجلس هشتم در عین حال چالش‌هایی دارد اما امیدواریم موفق باشند و بتوانند خوب کار کنند.

 


نظرات ایران دوستان ()

لیست کل یادداشت وبلاگ حمایت
سپر بلای خاتمی
مرگ بر ضد ولایت فقیه
خبرگزاری روسیه :"یک گام تا ساخت موشک قاره پیماتوسط ایران
میرحسین موسوی شنبه رسما کاندیداتوری خود اعلام می کند
پروزه اغتشاش
توزیع کارت سوخت با شارژ ؟
بحث ترور خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟
تجربه سوار BRT شدن،
آمریکا مذاکرات مقدماتی بدون شرط تعلیق غنیسازی را پذیرفت
آغاز تجهیز 50 تیپ توپخانه سپاه به مهمات هوشمند و خوشهای
ایران از تهدید به جنگ نمیهراسد
در هیچ جای دنیا برآورد روشنی از قدرت سپاه وجود ندارد
موانع اصلی حمله اسرائیل و آمریکا به ایران
مهدی کروبی : اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواه
متجاوزان برای بازگشت از ایران نیازمند پای مصنوعی خواهند بود
[همه عناوین(22)]

فهرست
49220 :مجموع بازدیدها
5 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
حمایت از ایران
لوگوی خودم
حمایت از ایران
لوگوی دوستان





















لینک دوستان
عکس | کلیپ | جک و لطیفه | دانلود | نرم افزار | موبایل | کد جاوا
اشتراک