Image and video hosting by TinyPic حمایت از ایران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیده دوست از [دیدن] عیب های محبوب، نابیناو گوشش از [شنیدن] زشتیِ نقص هایش ناشنواست . [امام علی علیه السلام]

حمایت از ایران
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: حامی یکشنبه 87 تیر 16   ساعت 1:48 عصر

روزنامه اماراتی الخلیج تهدیدات اخیر علیه ایران را "جنگ روانی" خواند و نوشت: تهدید کردن ایران به حمله به این کشور آنقدر تهران را نمی‌ترساند که آمریکا را از عواقب احتمالی آن به هراس وامی‌دارد.

به گزارش فارس، روزنامه اماراتی الخلیج در مقاله‌ای تحت عنوان " آمریکا و ایران .. جنگ روانی یا نظامی" به قلم "احمد المرشد" نوشت: بعد از حدود یک سال از اعلام غنی سازی اورانیوم به میزان 3/5درصد که برای تولید سوخت هسته‌‌ای کافی است ، ایران در جشن ملی فناوری هسته‌ای رسما پیوستن خود به صف کشورهای تولید کننده سوخت هسته‌ای در سطح صنعتی را اعلام کرد که این اقدام ناخرسندی و خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت . در پی این امر مقامات آمریکایی از این فرصت استفاده کردند تا اتهامات جدیدی را به ایران وارد کنند و تهران را متهم کردند که درخواست جامعه بین المللی برای چشم پوشی از غنی سازی اورانیوم را نادیده می‌گیرد.
این روزنامه در ادامه نوشت: واشنگتن دو راه برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران در پیش دارد: اول در پیش گرفتن دیپلماسی از طریق مذاکره و گفت‌وگو و دوم راه حل نظامی که ممکن است منجر به نتایجی شود که عواقب خوبی در پی نداشته باشد.
به نوشته این روزنامه، آن میزان که آمریکا از عواقف و پیامدهای احتمالی جنگ واهمه دارد، ایران از تهدید به جنگ نمی‌ترسد و همچنین حقایق موجود در عراق، لبنان و فلسطین بر این امر تاکید می‌کند که این واشنگتن است که اگر خواستار رسیدن به راه حلی سیاسی است نیازمند ایران است و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بدون معامله با ایران برای ساماندهی اوضاع عراق، امری محال است و چاره و راه گریزی جز گفت‌وگو با دشمن سرسخت خود ندارد.
این روزنامه با اشاره به مشکلات و موانع بر سر راه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت: نیروهای هوایی آمریکایی اطلاعاتی دقیق از مراکز واقعی تاسیسات هسته‌ای ایران در اختیار ندارد و ثابت شده که ماهواره‌های جاسوسی آمریکا نیز از اجرای این ماموریت عاجز مانده‌اند و طراحان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر این باورند که هر گونه اقدام نظامی بر ضد ایران دو نتیجه به همراه دارد . نخستین نتیجه اینکه ، هر گونه حمله به ایران ملت این کشور را پشت سر حکومت بسیج می‌کند. و نتیجه مستقیم دیگر اینکه در صورت هر گونه حمله به ایران، تهران از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای موسوم به "ان پی تی " خارج خواهد شد و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از این کشور اخراج می‌کند.
نویسنده این مقاله به نظر کارشناسان نظامی در این زمینه اشاره می‌کند و می‌نویسد: بیشتر کارشناسان نظامی بر این باورند که اقدام نظامی آمریکا در حال حاضر علیه ایران هیچ فایده‌ای ندارد زیرا مراکز هسته‌ای ایران پراکنده و از نظر جغرافیایی در فاصله دور از هم قرار گرفته و با پدافند‌های هوایی در حفاظت شدید قرار دارد.
الخلیج با اشاره به رژیم صهیونیستی و بمباران تاسیسات هسته‌ای عراق در سال 1981 با 8 فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف 16، وضع ایران را کاملا متفاوت با عراق دانست و نوشت: به هیچ وجه موقعیت ایران با عراق مقایسه‌پذیر نیست. عراق پیش از اشغال به مدت 12 سال هدف جنگی فرسایشی قرار گرفته و طی آن زیر ساخت‌های نظامی عراق کاملا نابود شده بود و مردم عراق تحت فشار اقتصادی ، از دست حاکمان خود بسیار خشمگین بودند به طوریکه این تحریم باعث شد مردم این کشور زیر خط فقر قرار بگیرند.
این روزنامه با اشاره به رزمایش‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس نوشت، این مانورها در حجم و گستردگی آن، در چارچوب جنگ روانی است نه آمادگی برای حمله به ایران


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی یکشنبه 87 تیر 16   ساعت 1:48 عصر

فرمانده نیروی‌ هوایی‌ سپاه با بیان اینکه مجموعه‌ بزرگ‌ و وسیع‌ سپاه‌ امروز به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ مانع‌ و چالش‌ در مسیر سلطه‌ سیاسی‌ امنیتی‌ و نظامی‌ آمریکایی‌ها در منطقه‌ تلقی‌ می‌شود، گفت: در هیچ کجای دنیا برآورد روشن و مشخصی از قدرت سپاه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه در همایش‌ مسئولان‌ و مدیران‌ نمایندگی‌ ولی‌فقیه‌ در این نیرو اظهار داشت: گاهی‌ وقت‌ها سپاه‌ با همه‌ موجودیتش‌ یعنی‌ با این‌ فرض‌ که‌ فرمانده‌ اصلی‌ این‌ سپاه‌ نائب‌ امام‌ زمان‌ و ولی‌فقیه‌ است، مساوی‌ کل‌ انقلاب‌ می‌شود و این‌ اتفاق‌ کمی‌ نیست.
وی افزود: دشمنان‌ هم‌ این‌ حقیقت‌ را می‌دانند، چون‌ سپاه‌ از یک‌ طرف‌ در تمام‌ لایه‌های‌ اجتماعی‌ نفوذ دارد و به‌ مفهومی‌ همه‌ مردم‌ دارای‌ عشق‌ و انگیزه‌ و ارادت‌ و علاقه‌ برای‌ دفاع‌ از انقلاب‌ را در خود مخفی‌ و پنهان‌ دارد. یعنی‌ سپاه‌ یک‌ اتصال‌ نامرئی، غیرقابل‌ اندازه‌گیری، اما بی‌ انتها و بدون‌ بعد دارد. یعنی‌ فاقد یک‌ عرض‌ و طول‌ قابل‌ اندازه‌گیری‌ است، این‌ یک‌ امتداد سپاه‌ است. امتداد دیگر این‌ خط‌ روشن‌ از طریق‌ ولی‌فقیه‌ تا عرش‌ خدا ادامه‌ دارد.
سلامی با یادآوری اینکه همین‌ عامل‌ باعث‌ شده‌ که‌ هیچ‌ قدرتی‌ نتواند دامنه‌های‌ این‌ کوه‌ عظیم‌ را اندازه‌گیری‌ کند و در مورد سپاه‌ درهیچ‌ کجای‌ عالم‌ هیچ‌ برآورد روشن‌ و مشخصی‌ وجود ندارد، گفت: این‌ از لحاظ‌ اندازه‌گیری‌ سطح‌ قدرت‌ سپاه است اما از لحاظ‌ روحی‌ و ظرفیت‌ معنوی، سپاه‌ دارای‌ عمقی‌ دست‌ نایافتنی‌ است، یعنی‌ برای‌ دشمن‌ شرایط‌ روانی‌ که‌ خمیرمایه‌ اصلی‌ مقاومت‌ در هر ارتشی‌ است‌ از این‌ زاویه‌ هم، سپاه‌ یک‌ اقیانوس‌ عمیق‌ و بی‌ پایان‌ است.
این فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران اضافه کرد: وقتی‌ که‌ چنین‌ قدرت‌ دفاعی‌ شکل‌ می‌گیرد و دشمن‌ آن‌ را شناسایی‌ می‌کند با همین‌ کلیت، قادر نیست‌ به‌ جز یک‌ نگاه‌ کلان‌ و مایکروسکپیک‌ (نگاه‌ از زاویه‌ بالا به‌ کلیت‌ پدیده) به‌ همه‌ اجزای‌ سازمان‌ داشته‌ باشد و وقتی‌ سپاه‌ می‌تواند با چنین‌ مشخصه‌ای‌ تصورات‌ مبهم‌ و نامعینی‌ در ذهنیت‌ دشمن‌ باقی‌ بگذارد آن‌ وقت‌ تبدیل‌ می‌شود به‌ یک‌ قدرت‌ بازدارنده.
معاون سابق عملیات سپاه تاکید کرد:‌ شخصاً‌ اعتقاد دارم‌ بازدارندگی‌ سپاه‌ نه‌ در تعداد تانک‌ها و نه‌ در تعداد موشک‌ها و نه‌ در پدافند هوایی‌ و نه‌ در قدرت‌ دریایی‌ ما است، بلکه‌ این‌ قدرت‌ ناشی‌ از جوشش‌ بی‌ پایان‌ عشق‌ و ارادتی‌ است‌ که‌ قابلیت‌ انسان‌ را در صحنه‌ نبرد تا بی‌ نهایت‌ امتداد می‌دهد که این‌ می‌شود قدرت‌ اصلی‌ سپاه.
سردار سلامی اظهار داشت: تعداد هواپیماها، تانک‌ها و موشک‌ها همه‌ روزی‌ پایان‌ می‌پذیرد اما آنچه‌ پایان‌ ندارد ایمان و احساس‌ عمیق‌ ناشی‌ از باور و خودآگاهی‌ است‌ و انگیزه‌ و روحیه‌ است که این‌ عنصر اصلی‌ سپاه‌ است.
این فرمانده سپاه تاکید کرد: به‌ همین‌ دلیل‌ دنیای‌ غرب‌ برای‌ تسلط‌ بر این‌ پدیده‌ که‌ امروز قالب‌های‌ سازمانی‌ سپاه‌ را پشت‌ سر گذاشته‌ و در درون‌ جوامع‌ اسلامی‌ امتداد پیدا کرده و تولید مدل‌ الگوی‌ تکرارپذیر می‌کند، تمام‌ تلاش‌ خودش‌ را به‌ کار می‌گیرد تا از انتقال‌ و انتشار عناصری‌ که‌ سپاه‌ را این‌ چنین‌ ساخته‌ در تمامی‌ جوامع‌ اسلامی‌ جلوگیری‌ کند. به‌ همین‌ دلیل‌ پدیده‌ تولید قدرت‌ نرم‌ که‌ تجلی‌ اصلی‌ آن‌ در تهاجم‌ فرهنگی‌ است‌ امروز در دنیای‌ غرب‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از ابزارهای‌ مهم‌ برخورد با جوامع‌ اسلامی‌ مطرح‌ می‌شود که جنگی نامرئی، غیرملموس، حس‌ناپذیر اما جاری است.
وی ادامه داد: بنابر این‌ سپاه‌ هم‌ در بخشی‌ از جهان‌ دارد زندگی‌ می‌کند. یعنی‌ ما از واقعیت‌های‌ جهانی‌ به‌ دور نیستیم. سپاه‌ هم‌ در درون‌ خلأ نیست‌ و بر بستر واقعیت‌ موجود زندگی‌ می‌کند. بنابر این‌ از این‌ قبیل‌ پدیده‌ها به‌ هیچ‌ عنوان‌ در امان‌ نیست. چون‌ این‌ از مقوله‌ هایی‌ است‌ که‌ مرزهای‌ فیزیکی‌ خاص‌ ندارد. این‌ پدیده‌ "اعتیاد الکترونیک" که‌ در جهان‌ دارد حاکم‌ می‌شود و حتی‌ بچه‌های‌ مدرسه‌ نرفته‌ هم‌ آشنا با کاربرد کامپیوتر و انواع‌ بازی‌ها و... هستند. سپاه‌ هم‌ از این‌ پدیده‌ نه‌ تنها مستثنی‌ نیست‌ بلکه‌ به‌ شکل‌ بسیار گسترده‌تری‌ هم‌ ممکن‌ است‌ در معرض‌ چنین‌ تهاجمی‌ قرار بگیرد. بنابر این‌ شرایطی‌ که‌ بچه‌های‌ سپاه‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کنند چنین‌ شرایطی‌ است.
سردار سلامی افزود: از طرفی‌ دیگر ما به‌ دنبال‌ این‌ هستیم‌ که‌ سپاه‌ سرشار از نیروهای‌ نیرومند از لحاظ‌ اعتقادی‌ باشد. قوی‌ بنیه، ریشه‌دار، شکست‌ناپذیر و رخنه‌ناپذیر از لحاظ‌ ایمان‌ و اعتقاد. این‌ کار را برای‌ همه‌ ما بسیار سخت‌ می‌کند. بنابراین‌ چاره‌ نداریم‌ جز این‌ که‌ کار اساسی‌ انجام‌ دهیم.
وی در پایان تاکید کرد: در یک‌ سازمان‌ نظامی‌ اتفاق‌ فرهنگی‌ نمی‌افتد مگر آنکه‌ از راس‌ هرم‌ شروع‌ شده‌ باشد. یعنی‌ ممکن‌ نیست‌ که‌ مدیران‌ و فرماندهان‌ و مسئولان‌ یک‌ محیط‌ نظامی‌ افراد خوبی‌ نباشند اما کارکنان‌ آنها خوب‌ باشند. اما عکس‌ این‌ هم‌ هست، اگر مجموعه‌ای‌ مدیریت‌ خوبی‌ داشته‌ باشد، زیرمجموعه‌ خوب‌ می‌شود. نقطه‌ اصلی‌ شروع‌ حرکت‌ اینجاست.


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی یکشنبه 87 تیر 16   ساعت 1:48 عصر

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حالی دم از حمله به ایران می‌زند که سران وزارت دفاع آمریکا به دلیل ضعف اطلاعاتی خود، در موفقیت‌آمیز بودن حمله این رژیم به تاسیسات هسته‌ای ایران کاملا تردید دارند و این مهم‌ترین مانع حمله به ایران است.

به گزارش فارس، غنای اطلاعاتی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در معادلات هر حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل به ایران و تاسیسات هسته‌ای آن است.
بنابراین، حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و هدفگیری تاسیسات هسته‌ای آن، مستلزم شناخت کافی و داشتن اطلاعات کامل از مکان و موقعیت دقیق تاسیسات هسته‌ای ایران است زیرا در غیر این صورت و در صورت بروز درگیری، منافع آمریکا در منطقه به شدت آسیب خواهد دید بی‌آنکه برنامه هسته‌ای ایران ضربه‌ای جدی ببیند.
هفته‌نامه "ساندی‌تلگراف" در شماره امروز خود با اشاره به ضعف اطلاعاتی آمریکا از مکان و موقعیت تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت: سران پنتاگون از این می‌ترسند که طرح‌های اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران به نابودی تاسیسات هسته‌ای این کشور منجر نشود زیرا هم سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و هم سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) از مکان استقرار تمام تاسیسات ایران بی‌اطلاعند.
این نشریه انگلیسی می‌افزاید: فرماندهان آمریکایی از این نگرانند که اسرائیل احساس کند که مجبور است در 12 ماه آینده به ایران حمله کند، بی‌آنکه درباره اینکه آیا آنها می‌توانند کاری جز کاستن سرعت برنامه هسته‌ای ایران بکنند، تضمینی وجود داشته باشد.
این هفته‌نامه انگلیسی به نقل از یک مقام نزدیک به گفتگوهای اخیر سران ارتش آمریکا و اسرائیل نوشت: اختلاف درباره مکان دقیق و آسیب‌پذیری تاسیسات هسته‌ای ایران در گفتگوهای اخیر میان دریادار "مایکل مولن" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و سران ارتش اسرائیل برملا شد.
این هفته‌نامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: ارزیابی اخیر در حالی منتشر می‌شود که ایران در واقع به پیشنهادات غرب برای توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی بی‌اعتنایی می‌ورزد.
تهران در پاسخ خود به نامه گروه 1+5 تاکید کرده است که آماده است تنها از موضع برابر مذاکره کند.
یکی از سران سابق موساد هفته گذشته در گفتگو با ساندی‌تلگراف مدعی شد که اسرائیل باید ظرف یک سال برای جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی به این کشور حمله کند.
از سوی دیگر سردار "محمد علی جعفری" فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز اعلام کرد که هر گونه حمله به ایران "به منزله شروع جنگ" تلقی خواهد شد.
این هفته‌نامه انگلیسی در ادامه تصریح کرد: افراد نزدیک به گفتگوهای نظامی اسرائیل-آمریکا بر این باورند که اسرائیل هنوز مصمم است پیش از دستیابی تهران به اورانیوم با درجه غنی‌سازی بالا و خرید سامانه دفاع هوای SA-20 از روسیه به ایران حمله کند.
ضعف اطلاعاتی گسترده آنقدر جدی است که مقامات مذکور تاکید کردند: سران اسرائیل و آمریکا علاوه بر این درباره فقدان دیگر اطلاعات لازم برای حمله به ایران نیز به شدت نگرانند.
اهمیت غنای اطلاعاتی به حدی بالاست که آمریکا حاضر است برای به دست آوردن هرگونه اطلاعات درباره ایران، صدها میلیون دلار برای تحقق آن هزینه کند.
ساندی‌تلگراف همچنین با اشاره به مقاله هفته گذشته مجله آمریکایی "نیویورکر" مبنی بر تصویب افزایش بودجه عملیات محرمانه آمریکا علیه ایران توسط بوش نوشت: فقدان اطلاعات مناسب می‌تواند گزارش‌های مبنی بر تصویب رسمی افزایش عملیات‌های مخفی نیروهای ویژه آمریکا در ایران توسط بوش را توضیح دهد.
نیویورکر به نقل از منابع کنونی و سابق نظامی، اطلاعاتی و مقامات کنگره نوشت: بودجه عملیات‌های محرمانه که بوش تا 400 میلیون دلار درخواست آن را ارائه داده بود توسط سران کنگره به تصویب رسید.


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی پنج شنبه 87 تیر 6   ساعت 6:5 عصر

مهدی کروبی :

اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواهند رسید

 

 

 دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: اجماع اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بعید است.

مهدی کروبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره حضور اصلاح‌طلبان و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنم باید از آنها در این باره سوال و نظرخواهی کنید، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خود کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهد شد، گفت: عده‌ای از اصلاح‌طلبان با ما هستند، من خودم جز اصلاحات هستم اما مقید نیستم که همه اصلاح‌طلبان یکی بشوند.
کروبی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات به اجماع خواهند رسید؟ اظهارداشت: قطعا اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواهند رسید. الان سه چهار نفر مدعی کاندیدا شدن در انتخابات هستند. من هم از کسی اسم نمی‌برم اما اطلاع دارم و در جلسات گفتند که کاندیدا می‌شوند و کسی هم حق ندارد به دیگری بگوید که در انتخابات کاندیدا نشود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بحث این است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند بدانند آیا می‌توانند به نقطه واحدی در انتخابات ریاست جمهوری برسند و من معتقدم این فکر خوبی است اما بعید است و این اجماع حتی در اصولگرایان هم بعید است.
کروبی درباره اجماع اصول گرایان در انتخابات نیز گفت: فعالیت‌هایی که از سوی اصولگرایان نیز صورت می‌گیرد معلوم است که به یک نفر بسنده نخواهد شد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در جواب به این پرسش که آیا نامزد ریاست جمهوری خواهد شد؟ گفت: هنوز زود است که بگویم در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهم شد یا نه. اگر بگویم حتما می‌آیم ممکن است سه ماه دیگر به نقطه‌ای رسیدم که کس دیگری بیاید. اگر بگویم حتی کاندیدا نخواهم شد باز ممکن است سه ماه دیگر به این نتیجه برسم که حتما در انتخابات حضور پیدا کنم.
کروبی تاکید کرد: ما تشکیلات و حزب داریم و باید در این زمینه بحث و تبادل نظر کنند و ببینیم حزب چه تصمیمی خواهد گرفت.
وی گفت: آنچه مهم است این است که ضرورت دارد اصلاح‌طلبان به صورت جدی در انتخابات با مجموع قضایایی که در کشور وجود دارد، ایجاب می‌کند که همه قشرها و گرایش‌ها حضور داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چگونه است، گفت: میزان مشارکت و درصد حضور آنها بستگی به مردم، شرایط کشور، داوطلبان و برنامه‌های آنها دارد و علت اصلی و تعیین کننده مردم است.
کروبی شرایط اصلاح‌طلبان را سخت و دشواری دانست و گفت: با اتفاقاتی که در انتخابات مجلس بوجود آمد، شرایط دشواری است اما باید ایستادگی کرد و ادامه داد. در حال حاضر دست اصلاح‌طلبان از ابزار قدرت خالی است و چیزی در اختیار ندارند.
وی با اشاره به انتخابات سال 76 گفت: در آن سال که ما در انتخابات شرکت کردیم، دولت آقای هاشمی بود و مجموعه‌ای از نیروها با ما بودند، کار کردند، استانداران، فرمانداران و برخی وزرا همکاری داشتند اما الان مجموعه اجرا و نظارت انتخابات یکی است هرچند ممکن است اختلاف هم باشد اما بین خود آنهاست.
کروبی همچنین درباره نامه اخیر خاتمی به برخی سران اصلاح طلب درخصوص اظهارنظر برای حضور وی در انتخابات گفت: نامه را ندیدم اما مطلع شدم ایشان نامه‌ای به برخی افراد نوشتند و از محتوای آن اطلاع ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای وی نامه ننوشته، گفت: فکر می‌کنم لزومی نداشت آقای خاتمی نامه‌ای به من بنویسند. اگر این کار را هم می‌کردند من جوابی نمی‌دادم یا اظهارنظر نمی‌کردم یا می‌نوشتم هر طور خود صلاح می‌دانید تصمیم‌گیری کنید.
وی افزود: اینکه آقای خاتمی بیاید یا نه به خود ایشان بستگی دارد و راه برای هر کسی باز است.
کروبی اضافه کرد: آقای خاتمی با مجموعه‌ای هست و مشاوره می‌کند و عضو تشکیلات مجمع روحانیون است.
وی همچنین درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات سال آتی گفت: اصول‌گرایان امکانات فراوانی در اختیار دارند. دولت و مجلس را دارند و در این طیف نیز دو سه نفر مدعی آمدن هستند اما من معتقدم در بین اصول گرایان مدیریت معقولی برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی درخصوص نسشت اخیر مجمع روحانیون مبارز و دعوت از افراد برای بررسی موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمیته سیاسی مجمع به ریاست آقای موسوی خوئینی‌ها دو هفته قبل از گروه‌های سیاسی برای نظرخواهی دعوت کردند و این دعوت به صورت گروه گروه صورت گرفت. از حزب اعتماد ملی نیز آقایان ذاکری و خباز رفتند
در این جلسه آقایان موسوی لاری، کیان ارثی، محتشمی‌پور، موسوی خوئینی‌ها و امام جمارانی حضور داشتند.
وی افزود: آقای موسوی خوئینی‌ها در این جلسه تاکید بر حضور همه در انتخابات داشتند زیرا برخی از گروه‌ها می‌گفتند که در انتخابات شرکت نکنیم اما ایشان گفته که مبنای ما بر حضور فعال در انتخابات است.
کروبی گفت: در این نشست درباره حضور آقای خاتمی و دیگران بحث‌هایی شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.در این جلسه طیف‌های مختلفی از جمله طیف آقای کرباسچی هم حضور داشتند.
وی درباره علت عدم حضور خود در این نشست گفت: من در حرم امام بودم آقای انصاری گفت چنین جلسه‌ای داریم شما همه کس را بفرستید و ایشان هم خواست آقای منتجب برود اما کاری پیش آمد که آقایان خباز و ذاکری رفتند.
وی درباره ارزیابی عملکرد دولت در سه سال اخیر گفت: هم اکنون شاهد وضعیت خاصی هستیم در زمینه مسایل اقتصادی و مسکن و امور معیشتی با وجود تلاش و کوششی که صورت می‌گیرد، اشکالات جدی وجود دارد.
کروبی تاکید کرد: به عنوان یک شهروند می‌خواهم درباره مسایل معیشتی و اقتصادی مردم تلاش بیشتر شود، گرانی فشار زیادی به مردم وارد می‌کند حال مسایل جهانی و خشکسالی و گرانی مواد غذایی موثر است اما به هر جهت به مردم فشار زیادی وارد می‌شود.
وی درباره ترکیب مجلس هشتم گفت: مجموعه‌ای از نیروهای ما در این مجلس حذف شد. اما جمعیت کمی از ما رای آوردند. از اعضای رسمی ما انتخابات ما را باطل کردند.باید در آینده داوری کنیم که مجلس چگونه عمل می‌کند اما امیدواریم مدیریت، نمایندگان و هیات رییسه موفق باشند.
کروبی تاکید کرد: نیروهای تازه نفس در مجلس هستند و امیدواریم با هماهنگی با دولت گام‌هایی برای حل مشکلات مردم بردارند و در نشست مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی مردم خوشحال شدم اما از مجلس انتظار زیادی هست.
وی درباره نحوه فعالیت اقلیت مجلس هفتم گفت: این اقلیت در شرایطی که مجلس هفتم تشکیل شد وارد مجلس شد. کاری کردند که مثل اقلیت مجلس پنجم نشود. من معتقدم در حد توان کار کردند.
وی تصریح کرد: اقلیت مجلس هشتم را هم بعدها باید داوری کنیم ترکیب مجلس هشتم مثل ششم، هفتم و پنجم نیست زیرا اصلاح طلبان و اصولگرایان هم دارای طیف‌های خاصی در این مجلس هستند و ترکیب هیات ریسه گویای این موضوع است مثلا من شنیدم آقای باهنر گفته علت اینکه من نایب رییس دوم شدم این بود که طرفداران دولت به من رای ندادند یا آقای حداد عادل می‌گوید چون مستقل عمل کردم رای نیاورد.
کروبی گفت: من فکر می‌کنم مجلس هشتم در عین حال چالش‌هایی دارد اما امیدواریم موفق باشند و بتوانند خوب کار کنند.

 


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 3:58 عصر

متجاوزان برای بازگشت از ایران نیازمند پای مصنوعی خواهند بود

خبرگزاری فارس: سردار حجازی خطاب به دشمنان اعلام کرد: اگر می‌خواهید به سمت ایران بیایید، حتما عصا و پای مصنوعی با خود بیاورید زیرا اگر آمدید، پایی برای بازگشت نخواهید داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس سردار سرتیپ سید محمد حجازی جانشین فرمانده کل سپاه در چهاردهمین همایش سراسری مسئولان هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه باید در این برهه زمانی دوستان و دشمنان انقلاب را بشناسیم، گفت: بعد از فروپاشی شوروی، ایالات متحده آمریکا به عنوان یک ابرقدرت بی رقیب شناخته می شد و احساس آنها این بود که دیگر هیچ مانعی ندارند و می توانند در هر جای دنیا که بخواهند حضور یابند.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: از آن پس بود که توهم تنها ابرقدرتی جهان، برای آمریکایی شکل گرفت و جهان را مانند یک دهکده و خود را به عنوان کدخدای این دهکده می دانند.
وی به شرایط آمریکا پس از جنگ عراق اشاره کرد و گفت: تا قبل از جنگ، 43 درصد کل بودجه نظامی دنیا مربوط به ارتش آمریکا بود اما بعد از جنگ برابر کل بودجه نظامی دنیا هزینه ارتش آمریکا شد.
وی ارتش آمریکا را با پدیده "توان مازاد"مواجه دانست و گفت: این انباشت سلاح و نیرو باعث بوجود آمدن پدیده ای به نام "توان مازاد" شده که بحران زاست. چرا که اگر قدرت نظامی بیش از حد باشد منجر به بحران می شود.
سردار حجازی دشمن تراشی و جنگ پیش دستانه را از نتایج توان مازاد توصیف کرد و گفت: براساس این ایده، حاکمان آمریکا به این نتیجه رسیدند که اگراز کشوری احساس خطر کردند به آن حمله کنند و این تنها منحصر به حمله نظامی نمی شود، بلکه مظاهر دیگری مانند مداخله گری ، مختل کردن ساختار سیاسی، انقلاب های رنگین، بحران سازی ، جنگ روانی و ... دارد.
وی سپس به تهدیدات دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این تهدیدات همواره وجود داشته و مختص هیئت حاکمه فعلی آمریکا نیست بلکه شرایطی برای ایالات متحده ایجاد شده که باید هزینه قدرت خود را در جایی صرف کند. از این رو ما نباید به نتایج انتخابات آینده آمریکا دلخوش باشیم.
جانشین فرمانده کل سپاه هرگونه حمله آمریکا به ایران را منتفی دانست و تصریح کرد: دولت بوش روزهای پایانی خود را می گذراند و آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که پروژه جدیدی را آغاز کنند و در صورت این اشتباه با شکست سختی مواجه خواهند شد.
وی حفظ آمادگی را یک ضرورت برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این مقطع نیز باید آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنیم ، چرا که تاکنون دشمن دست به اقدامی نزده، به دلیل همین آمادگی و هوشیاری بوده است.
حجازی تصریح کرد: ما به حاکمان آمریکا توصیه می کنیم مراقب باشند تا دچار مصیبت جدیدی نشوند و آخرین حرف ما این است که اگر می‌خواهید به سمت ایران بیایید، حتما عصا و پای مصنوعی با خود بیاورید زیرا اگر آمدید، پایی برای بازگشت نخواهید داشت.
چهاردهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلامی سراسر کشور از روز امروز به مدت سه روز (چهار تا شش تیرماه) به همت ستاد مرکزی این هیئت در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حال برگزاری است.
انتهای پیام/


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 11:14 صبح

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح تحول بزرگ اقتصادی رئیس جمهور دوای دردی است که باید برای بهبود اقتصاد کشور اعمال و اجرایی شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص طرح تحول بزرگ اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: این تحول بزرگ اقتصادی دوای دردی است که باید در اقتصاد کشور اعمال شود و فکر نمی‌کنم کسی در اصل اجراء این طرح و موارد شش‌گانه‌ای که آقای رئیس‌جمهور بیان کردند به ویژه هدفمند کردن رایانه‌ها، مخالفت جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور نیازمند عزم ملی، جسارت و شجاعت است، اظهار داشت: آنچه که در این تحول اقتصادی مهم است آن است که باید به شکلی قدم برداریم که بتوانیم تولید کشور، قشر آسیب‌پذیر و مسائلی مانند اشتغال، معیشت مردم و مبارزه با تورم را کاملا در این طرح لحاظ کنیم.
نماینده همدان ادامه داد: در واقع به اعتقاد ما خروجی این بسته یا طرح باید ایجاد عدالت مبتنی بر ثروت باشد که به دنبال آن حمایت از معیشت، تولید، کشاورزی، خدمات، حمایت از اقشار آسیب پذیر و حمایت‌ از اشتغال را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: اگر اقتصاد کشور این آرمان‌ها را دنبال کند قطعا باید این مسیر مهم را طی کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس به عنوان قوه قانونگذاری کشور نیز به دنبال این است که دولت در زمینه‌های مختلفی که بیان کرده قدم‌های موثری بردارد و موفق شود.
حاجی بابایی تاکید کرد: این طرح با دقت کارشناسی و عقلانیت به شکلی پیگیری شود که بتوانیم در یک فرصت مناسب مواردی که رئیس‌جمهور بیان کردند در کشور پیاده کنیم و مجلس نیز با رعایت تدابیر لازم کار کارشناسی و فرصت‌های مناسب و با لحاظ فشارهای اجتماعی توجه به اشتغال، معیشت، تولید، کشاورزی و سایر این موارد از این قضیه حمایت می‌کند.
وی افزود: خیلی از مواردی که رئیس‌جمهور در گزارش خود بیان کردند، مواردی است که در قانون برنامه آمده است مانند مالیات‌ها، که باید از نظر کمی و کیفی تغییر پیدا کند و حیطه مالیات‌ها گسترش پیدا کند و یا در بحث بهره‌وری قوانین لازم وجود دارد اما اگر در جایی هم نیاز به قانونگذاری باشد مجلس آمادگی دارد کما اینکه ریاست مجلس هم اعلام کردند که مجلس به دنبال تشکیل کمیته‌ای ویژه‌ای در جهت اجرایی کردن این طرح است تا بتواند یک قدم موثر در مسیر توسعه کشور و رفع تبعیضات بردارد.
وی تصویب لایحه مدیرت خدمات کشور و اصل 44 قانون اساسی را نیز در راستای طرح تحول اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد و گفت: مجلس با اصل قضیه موافق است ولی لحاظ کردن موارد فوق در کنار اصل قضیه امری ضروری است.

منبع : صنایع نیوز

نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 11:13 صبح

امتیاز های اروپا در قبال تعلیق غنی سازی اورانیوم

ناکامی اروپا و آمریکا در شورای امنیت باعث شد تا اروپا به خاطر احاده حیثیت پیشنهادهایی را در عوض تعلیق غنی سازی به ایران ارائه دهد. اما اظهار نظر مسئولان کشور در رابطه با این پیشنهادها به نوعی مانع از خروج پرونده از شورای امنیت می شود.ظاهرا مسئولان کشور در هرشرایط و زمانی به چین و روسیه اعتماد کامل دارند و مطمئنا هر وقت که خواستند می توانند روی این دو کشور حساب کنند. اما همه ما می دانیم که ایستادگی چین و روسیه در شورای امنیت در مقابل آمریکا و اروپا نه بخاطر ما بلکه بخاطر منافعی است که این دو کشور در ایران به دنبال آن هستند.نمونه بارز آن هم تاخیر روسیه در ساخت نیروگاه بوشهر و لغو قرارداد ساخت دو نیروگاه توسط چین است.در این شرایط ما با سه راه روبه رو خواهیم شد.?) با پیشنهاد اروپا در هر شرایط مخالفت کنیم که این مخالفت خود باعث نرم تر شدن چین و روسیه در مقابل خواسته های آمریکا می شود.?) اروپا در پیشنهاد خود به ایران اسمی از حق قانونی ایران که همان غنی سازی باشد را نیاورد.در این شرایط این بهترین بهانه برای ایران در رد کردن این پیشنهادات است. یادمان نرود که غنی سازی اورانیوم از حقوق قانونی کشورهای عضو ان پی تی است.و در آخر اینکه اگر اروپا فرایند غنی سازی را حق قانونی ایران بداندو آمریکا هم آن را بپذیرد و از ایران بخواهد برای اعتماد سازی بیش تر آن را برای مدتی به حالت تعلیق درآورد در عوض این تعلیق هم از امتیازهای اروپا استفاده کند راه برای خروج از این بحران پیس روی ایران خوهد بود و می توان گفت که با این کار یک تیرو دو نشان زده ایم یعنی هم از طرف اروپا امتیاز گرفته ایم که مهمترین آن هم قبول کردن حق ایران در غنی سازی اورانیوم  است و هم اینکه با این اعتماد سازی راه را برای خودمان که همان بستن پرونده هسته ای است هموار کرده ایم.


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 11:12 صبح

ادعای مالکیت امارات بر جزایر ایران

و باز هم ادعای مالکیت امارات بر جزایر جنوب ایران. ادعایی که هر چند ماه یک بار توسط دولت امارات و کشورهای عربی مطرح می شود. چه خوب بود یک بار با قدرت در مقابل این ادعای پوچ آنها می ایستادیم تا دیگر به خودشان جسارت مطرح کردن همچین ادعایی را ندهند. جزایری که جز جدایی ناپذیر خاک ایران است و تا ابد هم خواهد ماند و هیچ کشوری نمی تواند آن را از خاک کشور ما جدا کند. (* چیزی که به خوبی می توان فهمید آن است که امارات جرات مطرح کردن ادعای خود در دادگاه بین الملل را ندارد چون در آن صورت ایران با ارائه مدرکهای تاریخی کار را برای خود تمام می کند*) پس به همین خاطر عربها دست به یک نوع جنگ روانی علیه ایران زده اند تا شاید به نان و نوایی برسند تنها دلیل این ادعای آنها نزدیک بودن این جزایر به خاک کشور امارات است . حرفی کاملا غیر منطقی که هیچ کس به جز خودشان آن را قبول ندارد.


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 11:7 صبح

کمک مالی به فلسطین

سلام دوستان عزیزببخشید اگرپستها دیر آپ دیت می شن آخه این روزها بدجور مشغول مرور کردن درسهام بودم این بود که وبلاگ دیر آپ دیت می شد به هر حال ببخشید.

تواین هفته حتما خبر کمک مالی ایران به فلسطینیها رو یا از اخبار و یا از روزنامه ها شنیدید و مطئنم که بهتر از من هم می دونید که این خبر سرو صدای زیادی به پا کرده و حتی کار به سئوال پیچ کردن سخنگوی وزارت خارجه هم رسید. اما به نظر من کمک کردن به افراد مظلومی که هیچ پشتیبانی حتی میان هم زبانهای خودشان ندارند جای سئوال و ناراحتی ندارد. این درست که بیشتر مردم ما از لحاظ اقتصادی ضعیف و حتی زیرخط فقر هستند اما کمک کردن به مردم کشوری که فقط حق خودشان را می خواهند و به ناحق زیر فشار کشورهای غربی هستند چیزی جز کمک انسان دوستانه نیست . نمی دونم شاید خیلی از شما عزیزان با نظر من مخالف باشید ولی کمک کردن ایران به مردم فلسطین در حالی که غرب کمکهایش را به حالت تعلیق درآورده تا حماس ( حزب پیروز انتخابات فلسطین ) اسرائیل را به رسمیت بشناسد بهترین راه  برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.


نظرات ایران دوستان ()

نویسنده: حامی چهارشنبه 87 تیر 5   ساعت 11:5 صبح

خادم یا خائن

در تاریخ ????ساله ایران به کرار شاهد هجوم قبایل و کشورهای بیگانه به خاک کشور عزیزمان بوده ایم ویکی از افتخارات ما ایرانیان ایستادن اجدادمان در مقابل این بیگانگان بوده است. در این بین اندک کسانی بوده اند که ذلت را به عزت ترجیح داده و با بیگانگان همکاری کرده وخون هم زبانهای خود را بر زمین ریخته اند . مقدمه بالا اشاره ای است به موضوع کنونی ایران . مسائل هسته ای ایران اظهارنظرهای مختلفی را از سوی مردم کشورمان داشته است و چیزی که به خوبی می توان فهمید حمایت مردم از پیشرفت این تکنولوژی در خاک کشورمان است. وهمانطور که در مقدمه بالا ذکر شد افراد وطن فروش و خیانتکاری هم هستند که حاظر به اشغال خاک کشورمان توسط نیروهای بیگانه باشند.نمونه بارز آن هم می توان به اظهار نظر نه چندان عجیب اما تاسف برانگیز یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران که هم اکنون در آمریکا ساکن است اشاره کرد. این فرد خائن پیرامون مسائل هسته ای ایران گفته بود: هیچ اشکالی در حمله آمریکا به ایران نمی بیند حتی اگر صد هزار نفر هم کشته شوند. مطمئنا این افراد در قلب مردم ایران جایی نداشته و نخواهند داشت وآرزو می کنند که هیچ گاه پای آنها به ایران نرسد.


نظرات ایران دوستان ()

<      1   2   3      >
لیست کل یادداشت وبلاگ حمایت
سپر بلای خاتمی
مرگ بر ضد ولایت فقیه
خبرگزاری روسیه :"یک گام تا ساخت موشک قاره پیماتوسط ایران
میرحسین موسوی شنبه رسما کاندیداتوری خود اعلام می کند
پروزه اغتشاش
توزیع کارت سوخت با شارژ ؟
بحث ترور خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟
تجربه سوار BRT شدن،
آمریکا مذاکرات مقدماتی بدون شرط تعلیق غنیسازی را پذیرفت
آغاز تجهیز 50 تیپ توپخانه سپاه به مهمات هوشمند و خوشهای
ایران از تهدید به جنگ نمیهراسد
در هیچ جای دنیا برآورد روشنی از قدرت سپاه وجود ندارد
موانع اصلی حمله اسرائیل و آمریکا به ایران
مهدی کروبی : اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری به اجماع نخواه
متجاوزان برای بازگشت از ایران نیازمند پای مصنوعی خواهند بود
[همه عناوین(22)]

فهرست
49464 :مجموع بازدیدها
16 :بازدید امروز
9 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
حمایت از ایران
لوگوی خودم
حمایت از ایران
لوگوی دوستان





















لینک دوستان
عکس | کلیپ | جک و لطیفه | دانلود | نرم افزار | موبایل | کد جاوا
اشتراک